loading...

مطالب آموزشی علمی و فناوری

الهام بازدید : 28 سه شنبه 15 اسفند 1402 نظرات (0)

 طراحی سایت به عنوان فرایند ساخت و راه‌اندازی صفحات وب برای ارائه اطلاعات، معرفی شرکت، و ارائه محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فعالیت شامل کدنویسی با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف یا استفاده از قالب‌های آماده می‌شود. طراحی سایت به صاحبان کسب و کار امکان می‌دهد تا هدف خاص خود را با راه‌اندازی یک وب‌سایت در اینترنت دنبال کنند، که این امر به آن‌ها فرصت مناسب برای جذب مشتریان و افزایش فروش و شناخت برند خود را فراهم می‌کند.

الهام بازدید : 32 سه شنبه 15 اسفند 1402 نظرات (0)

 اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در جهان است و تقاضا برای برنامه‌نویسان اندروید به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. برنامه نویسی اندروید به توسعه برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل اندروید اشاره دارد. اندروید، سیستم عامل محبوب و پراستفاده بر روی بیش از 3 میلیارد دستگاه در حال اجرا است، که فرصت مناسبی برای کسب درآمد و اشتغال فراهم می‌کند. برای شروع برنامه نویسی اندروید، نیاز به آشنایی با Java و IDE مخصوص اندروید است

 آموزش‌های آنلاین، کتب و مقالات متعدد در دسترس هستند تا افراد را در آموزش برنامه‌نویسی اندروید یاری کنند.

الهام بازدید : 32 یکشنبه 22 بهمن 1402 نظرات (0)

 با وجود چالش های موجود، بلاک چین پتانسیل بالایی برای متحول کردن صنعت اپلیکیشن ها دارد. با پیشرفت این فناوری، شاهد استفاده روزافزون از آن در اپلیکیشن های مختلف خواهیم بود. با ادامه این مطلب همراه ما باشید. 

الهام بازدید : 40 یکشنبه 22 بهمن 1402 نظرات (0)

مقدمه:
در دهه گذشته، توسعه برنامه‌های موبایل به یکی از مهمترین مهارت‌های فناوری اطلاعات تبدیل شده است. با رشد روزافزون بازار تلفن‌های هوشمند و افزایش استفاده افراد از برنامه‌های موبایل، توسعه دهندگان نیازمند مهارت‌های قوی در زمینه توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید شده‌اند. در این مقاله، به بررسی راه‌های موثری برای آموزش اندروید می‌پردازیم و به آموزش این فناوری پرداخته و منابعی را معرفی می‌کنیم که به شما در مسیر یادگیری و توسعه برنامه‌های موبایل کمک خواهند کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

الهام بازدید : 33 یکشنبه 03 دی 1402 نظرات (0)

  

اندروید و iOS دو سیستم عامل تلفن همراه پیشرو در جهان هستند. اندروید توسط گوگل توسعه یافته است و در اکثر گوشی های هوشمند غیر اپل استفاده می شود. iOS توسط اپل توسعه یافته است و تنها در دستگاه های اپل مانند آیفون و آیپد موجود است. در حالی که هر دو سیستم عامل مزایا و معایب خاص خود را دارند، اندروید محبوب تر از iOS است. در واقع، در سال 2022، اندروید 72.2 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار داشت، در حالی که iOS تنها 26.8 درصد را در اختیار داشت. با ما همراه باشید تا با دلایل محبوب بودن اندروید بیشتر آشنا شوید. 

Pourquoi Android est maintenant meilleur qu'iOS, selon le boss d'Instagram

الهام بازدید : 61 شنبه 16 مهر 1401 نظرات (0)

 تنها با تغییراتی کوچک در تنظیمات گوشی یا اپلیکیشن، می­‌توان در مصرف اینترنت گوشی و وای فای خود صرفه‌جویی و از آن بهینه‌تر استفاده کرد زیرا در بیشتر موارد، حجم اینترنت مصرفی با انجام دادن موارد ساده، کم می­‌شود.

الهام بازدید : 56 سه شنبه 22 شهریور 1401 نظرات (0)

 با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در قرن ۲۱، برای فعالیت در هر حوزه برنامه‌نویسی باید با نیازها و شرایط روز جهان آشنا باشید تا بتوانید زبان برنامه‌نویسی مناسبی را برای یادگیری انتخاب کنید.

 

الهام بازدید : 56 یکشنبه 13 شهریور 1401 نظرات (0)

 اگر می‌خواهید به مسافرت‌های کوچک و یا حتی چند روزه هم بروید، پیشنهاد می‌کنم یک عدد پاوربانک با خود به همراه داشته باشید زیرا در زمانی که گوشی و یا تبلت شما شارژ باتری ندارد شما می‌توانید بدون نیاز به برق شهری گوشی همراه و یا تبلت خود را شارژ کنید.

 

الهام بازدید : 63 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

امروزه بازار تلویزیون های هوشمند بسیار داغ بوده و افراد ترجیح می‌ دهند به جای خرید یک دستگاه معمولی با کمی هزینه بیشتر ، تلویزیون هوشمند بخرند. اگر شما هم دوست دارید بدانید مزایای تلویزیون هوشمند چه چیزهایی هستند، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

الهام بازدید : 58 چهارشنبه 05 مرداد 1401 نظرات (0)

اکنون به نظر می‌رسد، پیش‌بینی‌ها در ارتباط با زبانی که آن روزگار هنوز به شکل جدی مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار نداشت، به واقعیت تبدیل شده‌اند و کاتلین به فراتر از اکوسیستم اندروید و حوزه‌های پر کاربردی مثل یادگیری ماشین چشم دوخته است.

الهام بازدید : 55 سه شنبه 14 تیر 1401 نظرات (0)

لاراول چیست؟

لاراول یک چارچوب وب PHP منبع باز است که توسط Taylor Otwell به عنوان تلاشی برای ارائه یک جایگزین پیشرفته تر برای چارچوب CodeIgniter توسعه و نگهداری می شود. الگوهای معماری آن عمدتا بر اساس سیمفونی است.

این فریم ورک پس از انتشار نسخه 3 که شامل ویژگی هایی مانند Command Line Interface به نام Artisan، پشتیبانی از سیستم پایگاه داده و مهاجرت بود، محبوبیت بیشتری به دست آورد. همچنین یک سیستم بسته بندی به نام باندل معرفی کرد.

اولین نسخه پایدار لاراول در ژوئن 2011 منتشر شد. نسخه پایدار فعلی - 5.6، در فوریه 2018، نسخه 5.7 در سپتامبر 2018، نسخه 5.8 در فوریه 2019، نسخه 7 در مارس 2020 و نسخه 9 در فوریه 2022 منتشر شد. ، توسعه دهندگان لاراول از جمله برنامه نویسان پر تقاضا هستند.

آموزش لاراول

الهام بازدید : 51 سه شنبه 14 تیر 1401 نظرات (0)

 یک الگوریتم هوش مصنوعی قادر است وقوع جرم را از یک هفته قبل از آن پیش‌بینی نماید. این الگوریتم توسط دانشگاه شیکاگو طراحی شده و گفته می‌شود دقتی 90 درصدی دارد.

الهام بازدید : 49 دوشنبه 13 تیر 1401 نظرات (0)

 ساختن ماهواره‌ها و اتصال آنها به هم کار راحتی نبوده اما به نظر می‌آید دانشمندان به دنبال استاندارد سازی ساخت ماهواره‌ها و اتصال فضاپیماها به یکدیگر از طریق ایجاد یک استاندارد واحد مانند استاندارد USB هستند. با ادامه این مطلب از وبلاگ شهر سخت افزار همراه ما باشید. 

الهام بازدید : 37 یکشنبه 22 خرداد 1401 نظرات (0)

 Flutter یک کیت توسعه نرم افزاری بین پلتفرمی (SDK) برای ایجاد برنامه های کاربردی تلفن همراه است. همچنین به آن «چارچوب UI» نیز گفته می‌شود - مجموعه‌ای از عناصر رابط کاربری، که شامل یک برنامه هستند و می‌توانند در طول توسعه شخصی‌سازی شوند. فلاتر روی زبان برنامه نویسی دارت اجرا می شود. از آنجایی که کراس پلتفرم است، از یک پایه کد واحد برای ایجاد اپلیکیشن برای وب، اندروید و iOS استفاده می شود.

الهام بازدید : 40 شنبه 17 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

آیکون ها پیکتوگرام های کوچکی هستند که تقریباً در هر برنامه ای پیدا خواهید کرد. آنها به ما کمک می کنند فضای صفحه نمایش را ذخیره کنیم، ارتباط موثری برقرار کنیم و تعامل با یک محصول را سرگرم کننده تر کنیم.

الهام بازدید : 45 سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از برنا، سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور درباره نحوه ردیابی تلفن همراه بعد از سرقت، اظهار کرد: هموطنان تلفن همراه چند میلیونی را خریداری می‌کنند اما از قابلیت‌های آن اطلاعی ندارند.

الهام بازدید : 39 یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

هنگامی که آفات وارد فرش و اثاثیه شما می شوند، می توانند مخرب باشند، بیماری را گسترش دهند، باعث آلرژی و استرس غیر ضروری شوند. علاوه بر این که فرش و مبلمان خود را در سطح بالایی از بهداشت نگه دارید، تمیز کردن مکرر و حرفه ای می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر آفات عمل کند. در مواردی که هجوم قبلاً رخ داده است، استفاده از خدمات قالیشویی ها مثلا قالیشویی در تهران، قالیشویی در مشهد، قالیشویی در اصفهان و ... تماس بگیرید و برای رفع این مشکل اقدام کنید.

الهام بازدید : 34 شنبه 22 آبان 1400 نظرات (0)

بسیاری از افرادی که با دندان درد شدید به دندان پزشکی مراجعه می کنند، نمی دانند که آیا دندان پوسیده شان باید کشیده شود یا نه و آیا گذاشتن ایمپلنت دندانی ضروری است؟ بسیاری از افرادی که با دندان درد شدید به دندان پزشکی مراجعه می کنند، نمی دانند که آیا دندان پوسیده شان باید کشیده شود یا نه و آیا گذاشتن ایمپلنت دندانی ضروری است؟ با پیشرفت دندان پزشکی کشیدن دندان راه حل درمانی نیست، بلکه دندان پزشک از روش های مختلفی مانند پرکردن دندان پوسیده وعصب کشی برای درمان آن استفاده می کند زیرا باقی ماندن دندان آسیب دیده در دهان می تواند مشکلات جدی برای سایر دندان ها ایجاد کند. ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید:

الهام بازدید : 43 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون با وزیر ارتباطات بر لزوم تقویت جستجوگر ملی و پیام رسان‌های بومی تاکید و اشاره شد در حال حاضر اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال است. با این قسمت از آموزش اندروید همراه ما باشید.

اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی ها فعال شد

 

الهام بازدید : 417 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

در این مقاله تعداد کمی از برنامه ها به شما کمک می کند تا به راحتی دمای تب بدنتان را در تلفن هوشمند خود دریافت کنید. لازم نیست برای اندازه گیری دمای تب به پزشک مراجعه کنید. برنامه های دماسنج مدرن ، جدید و اصلی وجود دارد که به شما کمک می کند به راحتی اندازه گیری دمای بدن با گوشی را انجام دهید. این برنامه ها را می توانید از فروشگاه اندروید یا آیفون برای دستگاه تلفن هوشمند مربوطه خود نصب کنید.

اندازه گیری دمای بدن با گوشی

الهام بازدید : 98 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

شما میتوانید برنامه ساخت کلیپ و فیلم و ویدیو  موبایل که با استفاده از آن ویدیو و کلیپ های جالب بسازید و آن را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام اشتراک گذاری کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی 15 مورد از بهترین برنامه ساخت فیلم و ویدیو و ساخت کلیپ بپردازیم. با ما همراه باشید.

ساخت فیلم با اپلیکیشن

الهام بازدید : 64 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در استفاده از گوشی های همراه با آن رو به رو هستیم مشکل باتری هست به دلیل استفاده بیش از حد از اینترنت نسل چهارم باتری ها زودتر از چیزی که فکر می کنیم خالی می شود. در این مقاله راهکارهایی جهت جلوگیری از این مساله به شما ارایه می کنیم که کابران با استفاده از رعایت این نکات می توانند کارایی باتری خود را افزایش دهند.

افزایش طول عمر باتری گوشی های اندرویدی

الهام بازدید : 85 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

برنامه نویسی یکی از پرطرفدارترین شغل های جهان و حتی ایران در سال های اخیر بوده است. شغلی که فارغ از اینکه در چه رشته دانشگاهی تحصیل کرده اید و در هر زمان و مکانی می توانید به سراغ آن بروید و به کسب درآمد بپردازید. مهمترین مسئله در برنامه نویسی خصوصا شروع فعالیت شناخت تکنولوژی و زبان های برنامه نویسی برای یک انتخاب صحیح می باشد.

آشنایی با شاخه های برنامه نویسی

الهام بازدید : 63 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

تعداد افرادی که نیاز دارند در طول روز آنلاین باشند، به طور مداوم در حال افزایش است و به همین دلیل داشتن تجهیزات ارتباطی و اینترنتی اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است. لپ‌تاپ‌های سری D هوآوی، ارتباطی بدون مشکل و مطمئن را تضمین می‌کنند.

لپ تاپ هواوی سری دی

الهام بازدید : 40 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

بنابراعلام هوآوی، این رویداد که با رونمایی از جدیدترین مدل سری Y هوآوی یعنی گوشی Y۹a همراه بود، علاوه بر آن از دو مدل از تبلت‌های جدید این شرکت که در راه بازار هستند نیز رونمایی شد.

 

 

الهام بازدید : 48 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

یکی از ترند‌های طراحی گوشی در سال جاری حفره درون صفحه نمایش است و به نظر نمی‌رسد این بخش جدید به این زودی‌ها قصد ترک کردن میدان را داشته باشد. تاکنون ما حفره درون صفحه نمایش را تنها در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم، اما مثل این که هوآوی قرار است این طراحی‌ها را یک مرحله جلوتر برده و از آن در جدیدترین تبلت huawei استفاده کند. این شرکت در تبلت پرچمدار بعدی خود که MatePad Pro نام دارد از حفره درون صفحه نمایش استفاده کرده است.

تبلت های جدید هواوی

الهام بازدید : 94 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

ما در این مقاله بیشتر به دنبال این هستیم که به شما بگوییم که چرا یک دانشجوی کامپیوتر و برنامه نویسی باید به سمت آموزش برنامه نویسی اندروید برود. پس مخاطب هدف ما در این مقاله، بیشتر دانشجویان یا آن‌هایی هستند که قصد یادگیری اندروید را دارند تا چشم اندازی روشنی از موقعیت کاری و موفقیت خود در آینده داشته باشند.

 

آموزش برنامه نویسی اندروید

الهام بازدید : 69 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

فیلتر‌های استوری اینستاگرام بسیار محبوب هستند و اکثرا مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. امکان ندارد کسی تا به حال از این فیلتر‌ها استفاده نکرده باشد. چه فیلتر‌هایی که فقط چهره شما را زیباتر می‌کنند و چه فیلتر‌های عجیب و غریبی که شاید استفاده از آن‌ها خیلی هم جالب و منطقی نباشد.

فیلتر‌های استوری اینستاگرام

الهام بازدید : 88 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

پیش نیاز برنامه نویسی اندروید چیه؟ این سوال که برای شروع برنامه نویسی اندروید  چقدر جاوا باید یادبگیریم و کدوم مفاهیم جاوا برای برنامه نویسی اندروید کاربرد دارد را زیاد شنیده ایم! البته پاسخ های متفاوت و ضد و نقیضی نیز از دوستان و اطرافیان خود شنیده ایم! در این مقاله  قصد داریم یکبار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم و رفع ابهام کنیم.


پیش نیاز برنامه نویسی اندروید

الهام بازدید : 42 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

بدون شک در دنیای امروزه گوشی های موبایل خصوصا گوشی های هوشمند، از ویژگی بهرمندی از دوربین برخوردارن و یکی از بیشترین چیزهایی که در بین دارندگان گوشی مورد اهمیت قرار داره، دوربین گوشیه چرا که اکثر کاربرا انتظار دارن با استفاده از گوشیشون، لحظات شیرین و بیاد ماندنی رو ثبت کنن.

در طرف دیگه فیلمی که توسط گوشی گرفته می شه یک محصول خام به حساب میاد، بدون این که بتونید بخش هایی خاص رو حذف کنید و یا این که چیزی به اون در حین فیلمبرداری اضافه کرده باشید؛ در همین راستا بد نیست بدونید ویرایشگر های حرفه ای فیلم اندروید ابزارهای مناسب و کم حجمی برای افراد علاقمند در این زمینه هستن و در این پست تصمیم داریم نرم افزارهایی برای گوشی معرفی کنیم که توسط اون ها قادرید فیلم های گوشی خودتون رو با بیشترین امکانات ویرایش و ذخیره کنید.

اپلیکیشن ادیت ویدیو - Adobe Premiere

الهام بازدید : 105 چهارشنبه 01 مرداد 1399 نظرات (0)

اگر شما جدیدا هدست بلوتوث خریداری کرده اید، با استفاده از این گزارش از نمناک بصورت مرحله به مرحله با نحوه اتصال هدست بلوتوث به گوشی آشنا خواهید شد.

اتصال هدست بلوتوث به موبایل

الهام بازدید : 68 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

واترمارک کردن تصویر

واترمارک کردن تصویر (متن یا علامت قرار گرفته روی تصویر اصلی) به تصاویر یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از کپی آنلاین آن بدون اشاره به صاحب تصویر است. با آلتاپیک همراه باشید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 1,681
  • بازدید کلی : 6,141